معرفی محصول:
درب رادیاتور به وسیلهی تعدادی واشر، آب بندی شده است و مانع از خروج آب از رادیاتور میشود. زیرا با افزایش دمای آب داخل موتور، فشاری نسبی در داخل رادیاتور ایجاد میشود و اگر این درب آببندی نباشد مایع از رادیاتور خارج میگردد. همچنین این فشار باعث بالاتر رفتن دمای جوش مایع نیز میشود.
ویژگیهای محصول:
- ساخته شده با کیفیت بالا
- مطابق با بالاترین استاندارد خودرو ساز
- دوام و قیمت مناسب
- مقاوم در برابر روغن و مواد شیمیایی
موارد کاربرد:
به علت فشار آب رادیاتور، سوپاپ زیر درب عمل کرده و آبی که درون سیستم رادیاتور قرار دارد به بیرون حرکت خواهد کرد. در اکثر سیستمهای خنکساز پیشرانه، وقتی فشار درون سیستم خنکساز به بالاترین مرحلهی استاندارد برسد، باید به نحوی این فشار خنثی شده و کنترل شود که اینکار توسط درب رادیاتور انجام میشود.از طرفی وقتی حجم آب در حین چرخش در موتور به دلیل گرمای مازاد افزایش یابد، با عبور از سوپاپ درب رادیاتور و رفتن به مخزن انبساط، از افزایش فشار در سیستم جلوگیری میشود. این اضافه حجم آب، مجدد خنک شده و میتواند توسط سیستم به درون رادیاتور مکش شود، البته به شرطی که ساختار کلی سیستم و خصوصاً منبع انبساط کاملا درست عمل کند.
علائم خرابی:
- عملکرد ناقص سیستم خنک کننده
- جوش آوردن خودرو
- کم کردن آب رادیاتور
علل خرابی:
عواملی مانند:
- عدم استفاده از ضدیخ
- کارکرد نادرست سیستم خنکساز موتور
- به جوش آمدن آب
فشار مضاعفی ایجاد خواهند کرد و در طولانی مدت باعث از کارافتادگی درب میشوند.