معرفی محصول:
درب رادیاتور پلیمری پراید، محصولی است جدید که با استفاده از پلیمرهای صنعتی مقاوم در برابر حرارت و شکست، تولید گردیده است. با توجه به اینکه در سالهای اخیر شرکتهای رادیاتورساز در ساخت رادیاتورهای پراید از گلویی با جنس پلیمر به جای گلویی با جنس برنج استفاده کردهاند، لذا در جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به گلویی رادیاتور توصیه شده که از درب پلیمری رادیاتور به جای درب فلزی استفاده شود. با توجه به اینکه جنس درب و گلویی، همسان میباشند، لذا از خوردگی گلویی جلوگیری شده و همچنین به دلیل داشتن ضریب انبساط یکسان از دفرمه شدن و بیضی شدن گلویی جلوگیری میشود.
ویژگیهای محصول:
- ساخته شده با کیفیت بالا
- مطابق با بالاترین استاندارد خودرو ساز
- مونتاژ پذیری مناسب
- دوام و قیمت مناسب
- مقاوم در برابر حرارت و فشار
- مقاوم در برابر روغن و مواد شیمیایی
موارد کاربرد:
به علت فشار آب رادیاتور، سوپاپ زیر درب عمل کرده و آبی که درون سیستم رادیاتور قرار دارد به بیرون حرکت خواهد کرد. در اکثر سیستمهای خنکساز پیشرانه، وقتی فشار درون سیستم خنکساز به بالاترین مرحلهی استاندارد برسد، باید به نحوی این فشار خنثی شده و کنترل شود که اینکار توسط درب رادیاتور انجام میشود.از طرفی وقتی حجم آب در حین چرخش در موتور به دلیل گرمای مازاد افزایش یابد، با عبور از سوپاپ درب رادیاتور و رفتن به مخزن انبساط، از افزایش فشار در سیستم جلوگیری میشود. این اضافه حجم آب، مجدد خنک شده و میتواند توسط سیستم به درون رادیاتور مکش شود، البته به شرطی که ساختار کلی سیستم و خصوصاً منبع انبساط کاملا درست عمل کند.
علائم خرابی:
- عملکرد ناقص سیستم خنک کننده
- جوش آوردن خودرو
- کم کردن آب رادیاتور
علل خرابی:
عواملی مانند:
- عدم استفاده از ضدیخ
- کارکرد نادرست سیستم خنکساز موتور
- به جوش آمدن آب
فشار مضاعفی ایجاد خواهند کرد و در طولانی مدت باعث از کارافتادگی درب میشوند.